Tips

Unizo organiseert campagne voor de locale zelfstandige: WinkelHier!

Unizo organiseert campagne voor de locale zelfstandige: WinkelHier!

Unizo breekt een lans voor winkelen in je buurt. Door bij je lokale zelfstandige te winkelen zorg je voor lokale economie, maar ook voor een kleinere voetafdruk in het klimaat.

Dat geldt uiteraard ook voor opticiens. Door bij de opticien in jouw buurt te kopen blijf je je lokale economie steunen. Daar boven op is je zelfstandige opticien ook weer lid van het sociale leven in de regio waar hij zijn "lokale" uitgaven doet enz... Een bijkomend voordeel van je plaatselijke "brillenwinkel" is dat er al snel een persoonlijkere band ontstaat en de opvolging van jouw ogen ook een persoonlijkere toets krijgt. Jouw "optieker" is dus zeker ook een winkelHier.

Gun dus je plaatselijke opticien, je "brillenwinkel, je "optieker" of hoe je hem ook wil noemen jou aankoop en steun op die manier een winkelHier.

 

Ben je op zoek naar jouw dichtstbijzijnde opticien of oogarts? WinkelHier dan naar zijn of haar contactgegevens! 

 

Lees verder ook:

 

Het volledig Manifest van Unizo lees je hieronder:

UNIZO heet je welkom bij de Winkelhier, bij de ondernemers van hier. Noem het gerust winkelhieren als je volgende keer aankopen gaat doen in de winkelstraat of online. Want wie winkelhiert kiest er bewust voor om geld uit te geven in een zaak van bij ons. De lokale gemeenschap krijgt het immers terug. 

Wist je dat je met een brood de lucht properder kan maken, je buurman een job bezorgen of de voetbalploeg een sponsor? Want van een ‘lang bruin gesneden aub’ zegt niet alleen de bakker ‘dank u’, maar wij allemaal.

Van winkelhieren wordt het héle land beter.

In eerste plaats jij. Want het is plezant dat jouw bloemist niet alleen jouw naam kent, maar ook jouw smaak. Net zoals Caroline van de kledingboetiek, trouwens. Ze geeft niet het advies dat je wilt horen - dat doet de verzekeringsadviseur van verderop in de wijk wel - maar de stijl die bij je past. Wie je dan weer niet au sérieux moet nemen is Mario, de chef van je favoriete traiteur. Zijn grapjes vallen bij de klanten even hard in de smaak als zijn heerlijke pasta’s. Hun trouw zorgt ervoor dat hij blijft lachen. Net zoals de lokale telers die een correcte prijs krijgen voor hun producten. Geen vuiltje aan de lucht én in de lucht. Want zo vermijden we lange transport trajecten en bijgevolg ook files. Zo smaakt een maaltijd nog beter, toch? Ook als je je eten online bestelt en gaat ophalen met de fiets.

Een fiets gekocht in het land waar de koers is geboren, en hersteld bij een plaatselijke vakman. Waar de coureurs worden gesponsord door de middenstand en aangemoedigd door de rest van ‘t land. Een samenwerking die loont op het veld en op de baan. Want als de Belgen de krachten bundelen bereiken we veel: van op Tomorrowland tot in het buitenland, van op het voelbalveld tot op het economisch speelveld. Overal. Dus ook op het ‘www’ denken we met de ‘w’ van de lokale winkelstraat of webshop.

Met een brood koop je niet enkel dagelijks een heerlijke hap, maar ook het vertrouwen om te ondernemen en te investeren. Jouw boterham vraagt om kaas uit de superette, een toaster van de elektrozaak om de hoek en misschien zelfs een uniek bord van een lokale maker. Jouw boterham brengt brood op de plank, bij de ondernemingen en de gezinnen. Het maakt onze samenleving aangenamer, sterker en schoner. Als je winkelt bij winkels van hier steun je elkaars droom.

Welkom bij de: Winkelhier.

Koop bewust. Bij ondernemers van hier.