Brillen & Zonnebrillen

WEB EYEWEAR en Alfa Romeo F1 Team ORLEN: twee nieuwe verhalen, één partnerschap

Persbericht

WEB EYEWEAR en Alfa Romeo F1 Team ORLEN: twee nieuwe verhalen, één partnerschap

WEB EYEWEAR wordt officiële brillenpartner van Alfa Romeo F1 Team ORLEN

WEB EYEWEAR en Alfa Romeo F1 Team ORLEN gaan vanaf 2022 een meerjarige samenwerking aan en zullen de hoofdrolspelers zijn van een nieuw avontuur in het buitengewone Formula One World Championship.

Een verhaal van heroïsche chauffeurs verbindt deze twee merken. Het merk WEB is geïnspireerd op de brillen die de eerste piloten in de burgerluchtvaart in de jaren dertig droegen. Na jarenlang mensen te hebben begeleid op spannende reizen, is het verhaal van WEB EYEWEAR vandaag getransformeerd en geëvolueerd terwijl het een nieuw pad volgt en zich bij Alfa Romeo F1 Team ORLEN voegt in 's werelds meest exclusieve autosport.

Beide merken zijn klaar om dit jaar te schitteren. WEB EYEWEAR, sinds 2008 het huismerk van Marcolin, een wereldwijd toonaangevend brillenbedrijf, wil zijn internationale bereik uitbreiden door zijn imago te versterken door middel van een nieuwe look en een productieproces gebaseerd op geavanceerde technieken en materialen van uitstekende kwaliteit. Sauber Motorsport, het Zwitserse team dat de aanwezigheid van Alfa Romeo, een van Italië's en 's werelds meest prestigieuze racemerken in de Formule 1, beheert, is een van de slechts tien teams ter wereld die de prestigieuze naam "F1 Team" mogen gebruiken: vanaf 2022 pusht het zijn geschiedenis van innovatie en technologische bekwaamheid om op het hoogste niveau te concurreren in een van de meest uitdagende kampioenschappen in de geschiedenis van de Formule 1.

Deze nieuwe entiteiten hebben hun gezamenlijke inzet aangekondigd om vanaf volgend seizoen hoofdrolspelers te worden en kijken ernaar uit om in de schijnwerpers te staan ​​op het wereldtoneel.

"WEB EYEWEAR heeft de ambitie om een ​​nieuw hoofdstuk van zijn eigen verhaal te creëren, geloofwaardig en consistent met de nalatenschap van het merk, maar bedoeld om vooruit te kijken in een wereldwijd scenario", zegt Fabrizio Curci, CEO en algemeen directeur van Marcolin. “De samenwerking met Alfa Romeo F1 Team ORLEN is zeker een belangrijke toegevoegde waarde op dit pad. We zijn verheugd om samen met een zo belangrijk merk de wereld van de Formule 1 binnen te stappen.”

Frédéric Vasseur, teambaas van Alfa Romeo F1 Team ORLEN, voegt toe: “We zijn verheugd om onze reis met WEB EYEWEAR te beginnen. Hun toewijding aan stijl past perfect bij ons team, een mix van Italiaanse elegantie en Zwitserse precisie, en hun toewijding is een prestigieus merk dat we met trots bij ons hebben op het wereldtoneel. We zijn verheugd om samen met hen een speciale collectie te ontwikkelen en we kunnen niet wachten om deze later dit jaar aan onze fans te presenteren".

Dankzij de samenwerking tussen WEB EYEWEAR en Alfa Romeo F1 Team ORLEN, zal het nieuwe beeld van het merk WEB EYEWEAR verschijnen op de C42-auto's, helmen en pakken van het team van de coureurs Valtteri Bottas en Guanyu Zhou en onderstreept door de ontwikkeling van een capsulecollectie met een dynamisch ontwerp en hoogwaardige details met zonnebrillen en optische monturen geboren uit een passie voor sport en groot technologisch onderzoek beschikbaar in de tweede helft van 2022.



About Marcolin

Marcolin is a worldwide leading company in the eyewear industry founded in 1961 in the heart of the Veneto district. It stands out for the unique ability to combine craftsmanship with advanced technologies through the constant pursuit of excellence and continuous innovation. The portfolio includes the house brands WEB Eyewear, Marcolin and Viva and the licensed brands Tom Ford, Guess, adidas Sport, adidas Originals, Bally, Moncler, Max Mara, Sportmax, Zegna, Longines, OMEGA, GCDS, Barton Perreira, Tod's, Emilio Pucci, BMW, Swarovski, MAX&Co., Kenneth Cole, Timberland, GANT, Harley-Davidson, Marciano, Skechers and Candie’s.

Through its own direct network and global partners, Marcolin distributes its products in more than 125 countries.

www.marcolin.com

About Sauber Group of Companies:

The Sauber Group of Companies is composed of two operational entities: Sauber Motorsport AG, which operates and manages the Alfa Romeo F1 Team ORLEN; and Sauber Technologies AG, which focuses on third-party business in the areas of advanced engineering, prototype development and additive manufacturing, in addition to full and model-scale testing in the factory’s state-of-the-art wind tunnel and ground-breaking innovation in the field of aerodynamics. The companies collaborate closely and share know-how to apply the expertise of more than 500 dedicated individuals at the headquarter in Hinwil, Switzerland, to all internal and external projects. Since its founding in 1970, the passion for racing has been at the heart of Sauber.

For more than 50 years, the innovative Swiss company has been setting standards in the design, development and construction of race cars for various championship series, such as Formula One, DTM, and WEC. Following its own Formula One debut in 1993, Sauber Motorsport AG has established one of the few traditional and privately held teams in the sport. The company launched a long-term partnership with Alfa Romeo in 2018 and, as it celebrates 30 years of competition in Formula One, it enters the 2022 championship under the team name Alfa Romeo F1 Team ORLEN.