Brillen

SAFILO TEKENT EEN EEUWIGDURENDE LICENTIEOVEREENKOMST VOOR DAVID BECKHAM EYEWEAR

SAFILO TEKENT EEN EEUWIGDURENDE LICENTIEOVEREENKOMST VOOR DAVID BECKHAM EYEWEAR

 

Padua, 02 mei 2024 - Safilo Group - een van de belangrijkste spelers in de brillenindustrie op het gebied van ontwerp productie en distributie van monturen op sterkte, zonnebrillen, outdoorbrillen, brillen en helmen- heeft een eeuwigdurende licentieovereenkomst getekend met Authentic Brands Group (Authentic), voor David Beckham Eyewear, ter vervanging van het vorige contract dat eind 2030 afloopt. Onder de nieuwe overeenkomst, zal Safilo toezicht blijven houden op de volledige waardeketen, inclusief het ontwerpproces dat creatief wordt geleid door David Beckham, tot en met de productie en wereldwijde distributie.

Na een aankondiging in 2019 onthulde David Beckham zijn eerste Eyewear by David Beckham collectie in 2020 - een nieuw brillenmerk ontworpen door Beckham in samenwerking met de Safilo Group, en wereldwijd te koop. Geïnspireerd door zijn vele jaren als wereldwijd stijlicoon, werkte David Beckham nauw samengewerkt met het Safilo designteam om een uitgebreide collectie zonnebrillen en optische monturen te creëren. De collecties, waarvan er elk jaar twee worden uitgebracht (lente/zomer & herfst/winter), zijn gemaakt met vakmanschap, hoogwaardige materialen, subtiele ontwerpen en onderscheidende details.

Sinds de lancering heeft het merk een wereldwijde aanhang opgebouwd. De tijdloze ontwerpen zijn doordrenkt met moeiteloze Britse verfijning en stijlvolle silhouetten met verfijnde details, waaronder de kenmerkende 'Talisman'. Deze iconische Talisman-detail is geïnspireerd op de vleugels van een vogel - symbool voor kracht, bescherming en bescherming en vrijheid, en is zichtbaar vanaf de voorkant en de zijkant van de bril, samen met een DB-monogram dat op de lens is gelaserd op het glas.

“We begonnen 2024 met belangrijk nieuws over onze licentieportfolio, met de vroegtijdige vernieuwing van enkele van onze belangrijkste partnerschappen. Deze nieuwe overeenkomst markeert nu een nieuwe mijlpaal binnen onze strategie. Door David Beckham om te zetten in een eeuwigdurende licentie, verzekeren we een andere hoeksteen van ons portfolio met een van de meest succesvolle brillenmerken van de afgelopen jaren. Sinds het begin van onze vruchtbare samenwerking in 2019 hebben we onze klanten en eindgebruikers altijd collecties van hoge kwaliteit aangeboden, die de de Eyewear by David Beckham-collectie hebben laten uitgroeien tot een topmerk voor mannen in het wereldwijde premium segment en een grote kracht in Safilo's digitale universum dankzij David's wereldwijde publiek. We blijven blijven samenwerken om de merkbekendheid en wereldwijde penetratie verder te maximaliseren.” - verklaarde Angelo Trocchia, CEO van Safilo Group.

“Ik blijf uitkijken naar nog meer jaren van creatie en innovatie met het fantastische team van Safilo. Ikben zo trots op wat we hebben bereikt sinds onze eerste Eyewear by David Beckham-collectie in 2020. Dankzij het harde werk en de samenwerking met een briljant en creatief team,” zei David Beckham. “Terwijl we ons blijven richten op het ontwikkelen van opvallende stijlen, ben ik enthousiast om te zien waar we het bedrijf in de toekomst.“

 

Vraag er naar bij een opticien in jouw buurt.

 


About Safilo Group

Safilo is a global player in the eyewear industry that has been creating, producing, and distributing for over 90 years sunglasses,

prescription frames, outdoor eyewear, goggles and helmets. Thanks to a data-driven approach, Safilo goes beyond the traditional

boundaries of the eyewear industry: in just one company it brings together Italian design, stylistic, technical and industrial

innovation, and state-of-the-art digital platforms, developed in its digital hubs in Padua and Portland, and made available to

Opticians and Clients for an unmatched customer experience. Guided by its purpose, See the world at its best, Safilo is leading its

Group legacy, founded on innovation and responsibility, onwards towards the future.

With an extensive global presence, Safilo’s business model enables it to monitor its entire production and distribution chain. From

research and development in five prestigious design studios, located in Padua, Milan, New York, Hong Kong and Portland, to its

company-owned production facilities and network of qualified manufacturing partners, Safilo Group ensures that every product

offers the perfect fit and meets high quality standards. Reaching approximately 100,000 selected points of sale worldwide with an

extensive wholly owned network of subsidiaries in 40 countries and more than 50 partners in 70 countries, Safilo’s well-established

traditional wholesale distribution model, which encompasses eyecare retailers, chains, department stores, specialized retailers,

boutiques, duty free shops and sporting goods stores, is complemented by Direct-to-Consumer and Internet pure player sales

platforms, in line with the Group’s development strategies.

Safilo Group’s portfolio encompasses home brands: Carrera, Polaroid, Smith, Blenders, Privé Revaux and Seventh Street. Licensed

brands include: Banana Republic, BOSS, Carolina Herrera, Dsquared2, Etro, Eyewear by David Beckham, Fossil, havaianas,

HUGO, Isabel Marant, Juicy Couture, Kate Spade New York, Levi’s, Liz Claiborne, Love Moschino, Marc Jacobs, Missoni, M

Missoni, Moschino, Pierre Cardin, PORTS, rag&bone, Stuart Weitzman, Tommy Hilfiger, Tommy Jeans and Under Armour.

The parent company, Safilo Group S.p.A., is listed on the Euronext Milan organized and managed by Borsa Italiana (ISIN code

IT0004604762, Bloomberg SFL.IM, Reuters SFLG.MI). In 2023, Safilo Group recorded net revenues for Euro 1,024.7 million.


About Authentic Brands Group

Authentic Brands Group (Authentic) is a unified platform that integrates M&A, brand strategy, creativity and digital innovation to

unlock the power of its global Lifestyle and Entertainment portfolio. It connects strong brands with best-in-class partners to

optimize long-term value in the marketplace. As the world’s largest sports and entertainment licensing company, Authentic’s brands

generate more than $29 billion in global annual retail sales and have an expansive retail footprint in 150 countries, including 13,300-

plus freestanding stores and shop-in-shops and 400,000 points of sale.

Authentic’s brand portfolio includes Shaquille O’Neal®, David Beckham®, Sports Illustrated®, Dr. J®, Greg Norman®, Neil

Lane®, Thalia®, Marilyn Monroe®, Elvis Presley®, Muhammad Ali®, Reebok®, Brooks Brothers®, Barneys New York®, Judith

Leiber®, Ted Baker®, Hunter®, Vince®, Hervé Léger®, Frye®, Nautica®, Juicy Couture®, Vince Camuto®, Lucky Brand®,

Aéropostale®, Forever 21®, Nine West®, Sperry®, Rockport®, Eddie Bauer®, Boardriders®, Quiksilver®, Billabong®, Roxy®,

DC Shoes®, RVCA®, Spyder®, Volcom®, Prince®, Izod®, Van Heusen®, Hart Schaffner Marx® and Thomasville®.